maandag 13 oktober 2008

IceSave the Day

Dag, mijn naam is Janneke en ik ben een IceSave-spaarder. Als ik de deskundigen de afgelopen week goed heb begrepen, moet ik me daarvoor schamen. Ja, ik ben inderdaad een van de 120.000 mensen die voor een half procent meer rente naar een IJslandse bank is overgestapt. Ja, het klopt dat ik daar netto nog niet eens een tientje extra aan verdiende. En inderdaad: ik had gelezen dat de banken in IJsland elkaar onderling voor ruim 12 procent geld uitleenden en dat daarom hier en in Engeland goedkoop geld werd gezocht.

Maar is het nou echt zo dat ik dat als gewone belegger wel 'had kunnen weten'?
Lees de rest van deze blog op Belegger.nl>> klik hier>>

1 opmerking:

Anoniem zei

Het is echt ongelooflijk dat de overheid IceSave-spaarders gaat terugbetalen. Als iemand ervoor kiest om geld te storten bij een buitenlandse bank is het niet de verantwoordelijk van de regering om haar te redden als het mis gaat. Je moet zelf nooit verantwoordelijk zijn voor je eigen beslissingen. Wouter Bos is nu jouw held om hij je gaat redden maar het is trouwens niet de overheid dat betaald....maar ik! Het is mijn belastinggeld dat nu naar jou gaat omdat jij niet durft toe te geven dat je een foute beslissing heb gemaakt en dat je zelf de consequenties moet trekken. Ik heb in het verleden ook fouten gemaakt maar ik stond niet met een open hand bij de deur van de overheid.