vrijdag 21 oktober 2016

Gewoon doorgaan

Fout op fout op fout heb ik gestapeld. Zat ik short op Netflix, kwamen ze met veel beter dan verwachte cijfers. Zat ik long in de AEX, zakte die door de bodem. En natuurlijk, direct nadat ik mijn turbo long verkocht had, brak de juichstemming uit op het Damrak. Mijn turbo short op Walt Disney heeft wel iets opgeleverd, maar sinds het begin van het spel is mijn portefeuille nog maar 0,64% meer waard geworden.

Je ziet het: timing is echt helemaal niet mijn ding. Dat is ook de reden waarom ik in mijn échte portefeuille (te zien op blondjesbeleggenbeter.nl) bijna nooit een transactie doe. Daar ben ik bezig met de lange termijn.

In dit spel had ik me echter voorgenomen om veel te handelen, met hoge hefbomen. En zie wat er van komt. Maar zoals Barry zou zeggen: vooral doorgaan . Want als ik niet doorga, win ik helemaal niet natuurlijk.

Gelukkig doen mijn teamleden het wél heel goed. Volhouden zo, en je vooral niets van mij aantrekken ;-)

Succes!

Geen opmerkingen: